Klikni ovde za pomoć kod unosa
1. Matični podaci isplatioca - je prvi korak u koji ulaziš jednom radi unosa podataka o isplatiocu, kao što su: tip isplatioca, ime i prezime lica koje je odgovorno pred Poreskom upravom, radna mesta, radne jedinice, % minulog rada, itd.
2. Matični podaci primaoca - je drugi korak u kojem otvaraš nova lica sa svim podacima koji su potrebni za obračunavanje. U korak 2 se ulazi zbog otvaranja novog lica, ili ređe, zbog izmene nekog podatka kod ranije otvorenog lica.
3. Tekući obračun / pregled ranijih - po ulasku u obračun isplata odmah je aktivan korak 3, jer se koristi svakog meseca za otvaranje novih ili pregled ranijih obračuna.
> Novi obračun - u ovaj korak ulaziš tasterom "Otvori novi obračun" koji se nalazi u koraku 3, nakon čega postavljaš uslove za obračun: da li se radi za zaposlena ili nezaposlena lica, da li je obračun iz radnog odnosa ili obračun drugih primanja, akontacija ili konačni obračun, itd.
3a Priprema obračuna - po otvaranju novog obračuna automatski ćeš se naći u pripremi obračuna gde možeš, na nivou konkretnog obračuna, promeniti sve podatke koji su inicijalno došli iz matičnih podataka lica i matičnih podataka isplatioca. Ovde možeš korigovati karnet, unositi dodatke, obustave ili prihode van radnog odnosa, i sve to za svako lice posebno.
3b Obračunavanje - u ovom koraku pokrećeš obračunavanje nakon kojeg dobijaš rekapitulaciju celog obračuna ili pojedinačno po licima. Po potrebi, možeš se ponovo vratiti u pripremu obračuna, promeniti parametre i onda ponovo u koraku 3b pustiti obračunavanje.
4. Predaja / Štampa / Knjiženje - nakon obračunavanja i kontrole rekapitulacije prelaziš u korak 4 odakle izvoziš PPP-PD obrazac koji treba da predaš na portalu Poreske uprave, zatim unosiš BOP (broj odobrenja prijave koji si dobio od PU), štampaš naloge za prenos ili ih izvoziš za e-banking, štampaš rekapitulaciju obračuna, isplatne listiće, specifikaciju svih primaoca. Odavde radiš i upis isplate u kartone primalaca i knjiženje obračuna, čime je obračun kompletno završen.
5. Evidencija obračuna - predstavlja kartone svih lica za koje je urađen obračun, izvršena isplata i, u koraku 4, urađen upis u kartone primalaca. Ovde za svako lice možeš dobiti prosek zarade (bruto i neto) za broj meseci koji uneseš.
Osim naslova, u zavisnosti od odabranog koraka, u ovom delu se mogu naći i glavni tasteri: "Otvori novo lice", "Otvori novi obračun", "Izmena podataka", "Snimanje podataka".
Osnovni podaci se nalaze u prva tri koraka i određuju osnovne podatke o isplatiocu (koje je jednom potrebno uneti), podatke o licima (koji se unose prilikom otvaranja novog lica) i podatke o odabranom obračunu (koje možeš menjati sve do upisa obračuna u kartone primaoca). Kod osnovnih podataka nalazi se taster za proširenje mesta (3a na prethodnoj slici), kojim se pristupa proširenom delu osnovnih podataka koje možeš uneti.
U odnosu na odabrani korak, u ovom delu se mogu naći razne liste: radnih mesta, radnih jedinica, obustava, lica i obračuna.